מאמרים

הכנות לשביל ישראל

כל טיול ומסע מחייב תכנון קפדני והיערכות מראש לפרטי פרטים, במיוחד אם מתכננים לצאת למסע ארוך על שביל ישראל. כדי להתכונן למסע המרתק והחווייתי מומלץ לקרוא מידע והמלצות של מטיילים שסיימו את המסע בהצלחה ומציעים מניסיונם האישי איזה ציוד לקחת, מתי לצאת לטיול, רשימת טלפונים של מלאכי השביל, טיפים בנושא הטמנת מים, אוכל, תיק וכיוצא בזה.

כמו לפני כל טיול רגלי ארוך, יש לבצע הכנות לשביל ישראל בתשומת לב רבה כדי לא לשכוח ציוד לפני שיוצאים לדרך הארוכה. עליכם לזכור כי שביל חוצה ישראל נמשך לאורך כ- 1,000 ק"מ, תחילתו בתל דן והשביל מסתיים בבית ספר שדה אילת.

מועדים מומלצים לטיול בשביל חוצה ישראל

יש שתי עונות בהן מומלץ לצאת למסע על שביל ישראל, לקראת סוף החורף ובעונת האביב, בין החודשים מרץ ועד אמצעי מאי, או אחרי עונת הקיץ, בין החודשים ספטמבר עד אוקטובר. את המסע ניתן להתחיל מצפון לדרום או להיפך, בהתאם לבחירתכם, יש המעדיפים לסיים את המסע המאתגר באילת וליהנות מעוד כמה ימים של חופשה בעיר הדרומית, כדי לנוח ולבלות אחרי ההליכה הארוכה.

הכנות לשביל ישראל

הכנות לשביל ישראל

קצב ההליכה הממוצע הוא כ- 20 ק"מ ליום, ישנם מקטעים קצרים וארוכים יותר, לכן חשוב להיערך לכך בהתאם כדי לא לפספס את חניוני הלילה ועל מנת להימנע מהליכה בשעות החושך. כאמור, עליכם לבצע הכנות לשביל ישראל כמו רכישת ציוד מתאים להליכה וללינה, מנשא נוח עם ג'ריקן מים גדול בהתאם למספר הצועדים, ולפי חישוב של 5 ליטרים מים לאדם, תיק תרמילאים מאיכות גבוהה בנפח 70 ליטר עם כתפיות רחבות ותיקי אחסון צדדיים, שק שינה קל, כיסוי נגד גשם, נעלי הליכה מאיכות גבוהה, עדיף נעלים גבוהות ואטומות למים, אוכל יבש וכלי בישול קלים, חטיפי אנרגיה ופינוקים שונים.

עליכם לזכור כי אינכם מורגלים לשאת משקל רב על הגב, לכן רצוי לא להכביד במשקל התיק, וכדאי לערוך אימוני כושר והליכה לפני היציאה למסע.

הכנות לשביל ישראל

כאמור, שביל ישראל מחייב הכנות קפדניות, מומלץ לרכוש מפות עדכניות עם סימון שבילים, חשוב לקרוא מידע על השביל לפני שיוצאים לטייל, ולהתעדכן בהמלצות של מטיילים שסיימו לאחרונה את הצעידה ויכולים לעדכן על שינויים בתוואי הדרך בגלל שיטפונות וכדומה.