אין זה משנה אם אתם יוצאים לטיול של כמה ימים או למסע של כמה חודשים על שביל ישראל, בעזרת הכנה נכונה תוכלו להפוך את המסע להרבה יותר נעים וקל. לאחר כל טיול שעושים על מסלולי השביל, צוברים עוד ניסיון וכך לומדים כיצד להתייעל לקראת ההליכה הבאה. אתם כמובן מוזמנים להצטרף אלינו למסע. את כל הפרטים תוכלו למצוא בעמוד ההרשמה. במידה ואתם יוצאים לשביל באופן  עצמאי  –  הכנו לכם כמה טיפים שיעזרו לכם להתכונן נכון.

לרכוש ספר או מפות –  שביל ישראל מסומן בשטח בסימני דרך בצבעי כחול כתום ולבן, אולם הזמן עושה את שלו. בחלק מהמקומות הסימנים עלולים לדהות לפני שמספיקים לחדש אותם, במקומות אחרים הצמחייה עלולה להסתיר אותם או שאפשר פשוט לפספס את הסימונים. לא מעט פעמים אנשי סטו מהשביל ובזבזו שעות מיותרות כשהם הולכים לכיוון הלא נכון. לכן חשוב שתהיה לכם מפה. ניתן לרכוש מפה של קטע מסוים, או ספר הכולל את כל המפות מהדרום ועד הצפון.

לבדוק את נקודות המים –  גם אם אתם יוצאים למסע של כמה ימים, רצוי לתכנן את ההליכה מראש ולבדוק היכן ממוקמים מקורות המים. למשל בצפון חלק מהשביל עובר בתוך טבריה ולכן ניתן לרכוש מים באחד הקיוסקים. השביל עובר גם בתוך שמורות טבע בהן ניתן למלא את הבקבוקים. מצד שני ישנם קטעים ארוכים ללא כל מקור מים כד שכדאי לתכנן את ההליכה כך שתדעו כמה מים לקחת אתכם ומתי ניתן למלא את הבקבוקים.

day 36

לשמור על הסוללה – הסוללות בסמארטפונים נגמרות היום די מהר בגלל החיבור לאינטרנט, המצלמה והאפליקציות. חשוב שלאורך כל הטיול על שביל ישראל תמיד תישאר לכם סוללה לשיחות חירום למקרה של פציעה כדי שתוכלו להזעיק עזרה. רצוי לדאוג שיהיה לכם מכשיר נוסף כבוי לשמירה על הסוללה, או פשוט סוללה נוספת המיועדת למטרה זו בלבד.

מניעת יבלות – יבלות ברגליים יכולים להרוס את ההליכה לגמרי. כדי למנוע אותן קודם כל חשוב לרכוש נעליים נוחות כמו גם גרביים עבות. זוהי טעות להגיע עם גרביים דקות גם אם אתם יוצאים באוגוסט מפני שכך כף הרגל משתפשפת בתוך הנעל הרבה יותר מהר. כאשר אתם יוצאים לשביל ישראל, כדאי לדאוג בכל הפסקה שנייה או שלישית לרענן את הרגליים. פשוט הסירו את הנעליים והגרביים ותנו לכפות הרגליים להתרענן. אם יש נחל בסביבה –  מומלץ לשטוף אותן.

למידע נוסף וטיפים אתם מוזמנים להתעדכן בכתבות שמתפרסמות באתר מידי פעם.

טיול נעים!