מאמרים

מסלולי טיול מומלצים

הטבע במדינת ישראל משתנה במהירות בין צפון לדרום, ואין כמו טיולים רגליים בחיק הטבע כדי להכיר את המדינה ואתריה הנפלאים. בין אם אתם מעוניינים לטייל עם הילדים בשבת או בחג, ובין אם אתם רוצים לצאת למסע מאתגר לכמה ימים או שבועות, תוכלו לחפש מסלולים על שביל ישראל וליהנות מטיול מהנה בלב הנוף הקסום. יש מגוון גדול של מסלולי טיול מומלצים בכל אזורי הארץ, בצפון, במרכז ובדרום. כדי לבחור מסלול לטיול מהנה כדאי לחפש מידע ברשת, לקרוא המלצות של מטיילים מנוסים או לבקש המלצות לטיולים מחברים, קרובי משפחה וקולגות בעבודה.

מסלולי טיול מומלצים

מסלולי טיול מומלצים

מסלולים מומלצים ברחבי הארץ

באזור הצפון יש מסלולי טיול רבים המאפשרים לכם ליהנות ממרחבי טבע פתוחים וירוקים, לנשום אוויר צח ובריא, לחצות נחלים, לטבול במעיינות קרירים ולבקר באתרים ארכיאולוגיים והיסטוריים מעניינים ובאתרי מורשת חשובים. ניתן לשלב את הטיול עם אטרקציות נוספות בצפון, ובין המסלולים המומלצים ניתן למצוא את שמורת הבונים הקסומה, נחל עיון ומפל התנור, מסלולי מים ברמת הגולן כמו נחל זויתן, יהודיה ובריכת המשושים ועוד שלל מסלולים נפלאים.

כדי לבחור מסלולי טיול מומלצים אפשר לרכוש מפות סימון של שביל ישראל, וכך בכל פעם לבחור מקטע אחר מהשביל הארוך שאורכו למעלה מ- 1,000 ק"מ, תחילתו בתל דן וסיומו בבית ספר שדה אילת. לאורך השביל ישנם מסלולי הליכה רבים המאפשרים לכם בכל פעם לסיים מקטע אחד ולהכיר את הנוף המרהיב של המדינה. לחלופין, תוכלו לצאת למסע מרתק לאורכו של השביל הארוך וליהנות מטיול מאתגר, מנופים פראיים עוצרי נשימה ומשלל חווית ומפגשים עם חיות ואנשים.

מדן ועד אילת

כאמור, אם אתם מחפשים מסלולי טיול מומלצים כדאי לכם לחפש מסלולי הליכה לאורכו של שביל ישראל. המסלול נמתח מדן ועד אילת ולאורכו תמצאו מגוון מסלולי הליכה החוצים מרחבי טבע פתוחים ונופים מרהיבים ביופיים. אם אתם אוהבים טרקים מאתגרים כדאי לכם להצטרף לקבוצות היוצאות למסע על השביל הארוך, המסע מתאים לרוב שכבות הגיל, ישנם מקטעים המתאימים למיטבי לכת אך מסלולים רבים נוחים להליכה ומתאימים גם למשפחות עם ילדים.