מאמרים

מסלול למשפחות בגולן: מצפה לשלום

נוסעים לצימר באזור טבריה או נוסעים לישון כמה ימים עם אוהל באחד בחופי הכינרת? בוודאי יתחשק לכם להעביר את הזמן  קצת אחרת מעבר לרביצה רגילה או טבילה במים. משפחות רבות מעדיפות לעשות טיול שיתאים גם לילדים. מצפה לשלום הינו מסלול בגולן למשפחות שלא ייקח לכם לעשות אותו מעבר לשעה. כמו כן, אפשר גם לעשות חלקים על שביל ישראל אם אתם באזור הכינרת, אבל הפעם נדבר על אחד המסלולים הקלים והפשוטים והיפים ביותר באזור.

מתחילים מתצפית מרהיבה

המסלול נקרא על שם התצפית שלו: מצפה השלום. הוא נמצא במרחק של כחצי שעת נסיעה מטבריה. מהמקום אפשר לראות את כל הכינרת מחוף לחוף, את העיר טבריה, הר תבור וביום בו ישנה ראות טובה אפילו את הר הכרמל. זוהי אחת מנקודות התצפית היפות והמרהיבות ביותר בישראל ולכן, אם אתם נמצאים באזור, ממש לא מומלץ לפספס אותה. פשוט הקלידו ב Waze מצפה השלום. שימו לב שהפניה למצפה הינה במקום מעט לא בולט וניתן לפספס אותה בקלות. אבל אפשר לעשות פרסה בכניסה לקיבוץ חרוב השוכן בסמוך. עוד במצפה תמצאו חנות מזכרות כמו גם מסעדה וחניה לא עלות. גם הכניסה למסלול היא ללא תשלום אבל יש לברר את שעות הפתיחה בהתאם לעונה.

מצפה לשלום

מצפה לשלום

המסלול עצמו

מסלול בגולן למשפחות כמו מצפה שלום שקל ומהיר לעשות אותו הוא הבילוי האולטימטיבי ליום אביבי. המסלול עובר על צלע ההר. מדובר במסלול מעגלי שלא ייקח לכם לעשות אותו יותר משעה כולל תצפית מתמשכת על הנוף, צילומים ועצירות קלות לשתיית מים. קל מאוד להתמצא בשטח, פשוט עקבו אחר הסימון הכחול לבן.

מעיין באמצע המסלול

עוד בונוס נחמד לאוהבי הטיולים הוא מעיין שמתגלה תוך כדי המסלול. למעשה מדובר בבריכת מים קרים שניתן להיכנס אליה בימים חמים ואביביים. האחיות היא על המתרחץ בלבד לכן חשוב מאוד להיות זהירים ולהשגיח על הילדים כאשר אתם נמצאים שם. כמו כן, המסלול כולל צל בחלקים מסוימים, יחד עם זאת אל תשכחו להביא כובע, למרוח קרם הגנה ולהקפיד שלא להיות בשעות הכי חמות של היום.