מאמרים

שביל חוצה ישראל ברגל

שביל חוצה ישראל מתחיל בתל דן שבצפון הארץ, אורכו כ- 1,000 ק"מ, והוא מסתיים בבית ספר שדה אילת. כדי לצאת למסע שביל חוצה ישראל ברגל חשוב להיערך עם כל הציוד הנדרש להליכה ממושכת, יש לרכוש מפות סימון שבילים כדי לנווט בהצלחה את הדרך ולתכנן את המקטעים היומיים. כמו כן, מומלץ ליצור קשר עם מלאכי השביל כדי להטמין מים, במיוחד במקטעים שבאזור הדרום. כדאי לדעת כי לאורך השנים השביל שונה וחלקים ממנו הוסטו בגלל אילוצים שונים, כיום חלק מהשביל מיועד גם לרכבי שטח לכן יש להיזהר בדרך מפני תאונות.

שביל חוצה ישראל ברגל

שביל חוצה ישראל ברגל

מסע רגלי מצפון לדרום או להפך

את שביל חוצה ישראל ברגל ניתן להתחיל מצפון או מדרום, בהתאם לבחירתכם. חלק ממקטעי השביל מתאימים למיטיבי לכת, חלקים אחרים מתאימים גם למשפחות עם ילדים בכל הגילאים. שביל ישראל עובר דרך הגליל העליון והתחתון, רכס הכרמל, אזור השרון, נחל ירקון, מבואות ירושלים, השפלה, המכתשים, הערבה והרי אילת. בנוסף, ישנם מסלולים המתחברים לשביל חוצה ישראל כמו שביל הגולן שאורכו כ- 120 ק"מ, המסלול למקורות הבניאס, שביל ירושלים שאורכו כ- 40 ק"מ ומקיף את העיר העתיקה, והשביל שמתחיל בשמורת אכזיב ומתחבר לחוצה ישראל באזור הר מירון.

מתי כדאי לטייל בשביל חוצה ישראל?

כדי לצאת למסע על שביל חוצה ישראל ברגל מומלץ לטייל בחודשים אוקטובר- נובמבר או בחודשים פברואר עד אמצע מאי. בעונת האביב תוכלו ליהנות ממרבדי פרחים בכל המקטעים של השביל וליהנות משיא הזרימה בנחלי הארץ. בחודשי הקיץ ניתן לטייל בשביל חוצה ישראל אך יש להצטייד עם כמויות גדולות של מים ובימים חמים במיוחד מומלץ לא להסתכן ולצעוד למשך זמן רב בגלל סכנת התייבשות.

לרוב, מומלץ להצטייד עם לפחות 5 ליטרים מים לאדם, אך במקטעים הדרומיים יש להצטייד בכמויות מים גדולות יותר, במיוחד אם מטיילים בימים חמים. מעבר לכך, ניתן להצטרף למסעות מאורגנים על שביל ישראל, כך אין צורך לסחוב תיק גדול על הגב והחברה המארגנת משנעת את הציוד, מארגנת חניוני לילה ואוכל, ודואגת למים לאורך הטיול ולסיוע מהיר למטיילים בעת הצורך.