מאמרים

שביל ישראל בריצה

בשנים האחרונות ניתן לראות טרנד חדש בקרב הישראלים, ורבים מהם נרשמים לתחרויות מרתון ומתאמנים חודשים ארוכים בריצות ארוכות. יש הלוקחים את תחביב הריצה צעד אחד קדימה ויוצאים למסע ריצה מרתק על שביל חוצה ישראל, מצפון לדרום או להיפך. למעשה, הטרנד החדש התחיל בעקבות קרלוס גולדברג שביצע לראשונה את שביל ישראל בריצה, ומאז רבים אחרים יוצאים לאתגר המורכב והמאתגר, חלק עושים זאת באופן רצוף ומנסים לשבור את השיא, אחרים עושים זאת בשביל ההנאה והכושר, כאשר רבים מבצעים את הריצה במקטעים.

שביל ישראל בריצה

שביל ישראל בריצה

לרוץ בשבילי ארץ ישראל

משימת שביל ישראל בריצה נחשבת לאחד האתגרים הקשים והמורכבים ביותר, השביל שאורכו למעלה מ- 1,000 ק"מ חוצה הרים, גאיות, ערוצי נחלים, מדבריות ויערות. לאורך השביל יש מקטעים מישוריים והרריים, יש להצטייד במספיק מים ובציוד הכרחי, וחשוב להקפיד על תיק עם משקל נמוך כדי לא להקשות עוד יותר על הגוף.
למעשה, רוב האנשים שרצים על שביל חוצה ישראל עושים זאת במקטעים, יש המבצעים מקטע אחד בכל פעם באורך של 30-35 ק"מ, פעם בשבוע או שבועיים. עם זאת, רבים אחרים מנסים להתמודד עם האתגר המורכב והקשה לסיים את הריצה ברציפות, כך שכמעט מדי יום יוצאים לריצה ארוכה, אך חשוב לקבל עזרה בהסעות ובהטמנת מים בדרך.

חציית ישראל ב- 15 יום בלבד

כדאי לדעת כי נכון להיום, שיא הריצה על שביל ישראל עומד על 15 יום, השיא שייך לריצ'רד בוולס האוסטרלי, שהגיע ארצה ביוזמת החברה להגנת הטבע וחברת שורש. מאז, רבים ניסו לשבור את ההישג של הרץ האוסטרלי המנוסה.
חשוב להדגיש כי שביל ישראל בריצה מחייב תכנון קפדני וסיוע של אנשים נוספים, ורק מי שמיומן בריצות ארוכות בתוואי שטח מסוגל לעמוד במאמץ הרב. כך לדוגמה, חשוב להיות בקשר תמידי עם אדם קרוב המלווה אתכם לאורך הריצה ומגיע לנקודות המנוחה על מנת לספק לכם מים ואוכל, בגדים להחלפה, ובנקודת הסיום בכל יום ממתין לכם עם רכב כדי לקחת אתכם למקום לינה בו ניתן להתקלח, לנוח ולצבור כוחות ליום הבא. אחת לכמה ימים יש לעצור את הריצה באופן יזום כדי לתת לשרירים ולגוף מנוחה.